Позакласна робота


Урок мужності "За  право  жить завдячує  народ  полеглим

                               і  посивілим солдатам"


МЕТА:  Познайомити  дітей  з  історичними               
                 подіями періоду Другої  світової                
                 війни  -  партизанським  рухом. 
                Допомогти    учням зрозуміти  поняття          
                «сміливість»,  «мужність»  на  простих  
                життєвих  ситуаціях.
               Розвивати  увагу,  память.
               Збагачувати  словниковий запас  учнів.
               Виховувати  поважне  ставлення  до               
                                   ветеранів.



ОБЛАДНАННЯ:   Карта  Володимирецького  району; виставка  ілюстрацій  за  темою; виставка  книжок  на  воєнну  тематику; магнітофон,  фонограми  пісень,  які  використовуються  під  час  проведення  уроку.
                                  Хід  уроку

Учень
Тут  обелісків ціла  рота.
Стрижі  над  кручею  стрижуть.
Високі  цвинтарні  ворота
Високу  тишу  стережуть.
Учениця.
Звання,  і  прізвища,  і  дати.
Печалі  бронзове  лиття.
Лежать  наморені  солдати,
А  не  проживши  й  півжиття!
Учень
Хтось , може,  винен  перед  ними.
Хтось,  може, щось  колись  забув.
Хтось,  може, зорями  сумними
У  снах юнацьких  на побув.
Учениця.
Хтось, може,  має  яку  звістку,
Які  не  сказані слова…
Тут  на  одному  обеліску
Є  навіть  пошта  польова.
       Учитель:
 Людська память  має  цінну  властивість  -  через  роки  відтворювати  події  минулого.  Багато  що  згадують ветерани,   збираючись  разом.  Особливим  відбитком  у  памяті  залишилися  страшні  роки  війни.
   Так,  колишній  партизан  дідусь  Левко  не  може  забути  безіменного  звязкового.  І  так  добре,  що  поряд  із  старим партизаном  є  онук,  який  шанує  бойове  минуле  свого  дідуся  і  пам’ять  про  його  побратимів.
       Послухайте,  діти,  оповідання А. Бондарчука  «Півпівника»      
                  
Перегляд презентації «Україна-єдина країна»

Учитель.  Діти,  на  захист  нашої  Вітчизни  піднялися  всі, від  малого  до  великого.  Не  оминула  війна  і  наш  Володимирецький   район,  наше  село. Люди  допомагали  гартувати перемогу  хто  чим  міг.  І  ось  настала   довгождана  мить  -  війна  скінчилася. 
                           Давним  - давно
                           Закінчилась  війна,
                           Лишила  обеліски  та  кургани…
                            Під  кулями  ворожими  сповна
                            За  тишу  заплатили    ветерани.
                                                        (Д. Луценко)
Подивіться   на  карту  нашого  району.  Ви  бачите,  що  біля  кожного  населеного  пункту  є  свічка  памяті. 

           Вернулися  живі  з  полків   і  рот
           І  мир  подарували  рідним  хатам…
           За  право  жить  завдячує  народ
           Полеглим  і  посивілим  солдатам.

Це  означає,  що  у  кожному  селі  стоїть  памямник  або меморіальні  дошки  загиблим  солдатам.  Їх  встановлювали  мешканці  сіл  разом з  солдатами,  яким  пощастило  повернутися  додому  живими.
     Сьогодні, як і багато років тому ми згадуємо всіх тих, чиє життя забрала війна. Тих, хто поліг у кривавому бою, хто після Перемоги помер від ран, хто не дожив свого віку, не долюбив, так і не побачив своїх ненароджених дітей. Ми уславлюємо тих, хто в тилу самовідданою працею наближав розгром ворога. Низько вклоняємося та складаємо глибоку шану Дітям війни, які на своїх плечах винесли тягар у повоєнні роки та підняли країну з руїн.
 Святий обов’язок сучасних і прийдешніх поколінь – не забути, якою ціною здобуто Перемогу.Для нас, нині живущих, подвиг військового покоління - це абсолютний еталон служіння ідеалам свободи, справедливості та добра – це суміш печалі й радості, пов'язаних зі спогадами буремних років війни, з весною, народженням та розквітом нового життя.

              Увіковічували  память  про  наших  захисників  і  письменники,  поети,  журналісти  і  прості  люди.  Вони  писали  вірші,  оповідання,  складали  легенди.  Подивіться  ось  на  цю  виставку.  Хочу  звернути  вашу  увагу    на  книгу,  яка  розповідає  про  героїчні  подвиги  дітей,  ваших  ровесників  під  час війни.
Перегляд презентації «З Днем Перемоги»
Фізкультхвилинка «Україно,ми твоя надія»
Учень.
Люблю  я  в  рідному  краю
Веселі  співанки пташині,
І  річки  бистру  течію, 
і  руту – мяту  при  долині;
пропахлі  вітром колоски,  гінке,  гінке  безмежне  поле,
                Учениця.
                І  мамин  хліб,  і  ті  стежки,
                Якими  вранці  йду  до  школи;
                І  перші проліски  в гаю,  і  щедре  сонечко  в  блакиті…
               Люблю  Вітчизну  я свою, 
               Вона  найкраще  в  цілім  світі!
Учитель:  Діти,  пропоную  виготовити  власноруч   наші символи  памяті – «хоробрі сердечка»,  якими  засвідчимо  нашу вдячність  і  повагу  героям,  що  виборювали  для  нас  мирне  небо  над  головою.
(Виготовлення сердечок)
Перегляд презентації «Україна-єдина країна» (2 частина)
Вчитель:
МОЯ ДУША,МОВ ДИВНА СКРИПКА ПЛАЧЕ
Моя душа,мов дивна скрипка, плаче,
І серце виривається з грудей,
Коли  я чую пісню”Пливе кача”,
Коли хоронять молодих таких людей.
Буває,думаю...за що нам така доля,
Чому знов плаче Україна-Мати?
Невже ми мало натерпілись болю
І маєм довго ще отак страждати?
Ми хочем весну без вогню стрічати,
Без болю в серці,стогону і крику.
Як страшно сина на війну випроваджати
Й щодня  чекати  на біду безлику.
Здається-сон це,скоро він мине,
Та біль залишиться у серці,наче рана,
Він не залишить нас , не промайне,
Допоки ще живе історія майдана.
Отямтесь всі,хто у війну загрався,
Бо злий дурман у мозок ваш закрався.
Ми не солдатики із олова,а України діти
І хочемо у щасті й мирі жити!
     Важко дивитись  на сльози матерів,які випроводжають синів на війну,важко втрачати найкращих…
Вшануймо їх хвилиною мовчання.(Бій метронома)
Пам’ятайте про тих, що безвісті пропали,
Пам’ятайте про тих, що не встали як впали.
Пам’ятайте про тих, що згоріли як зорі,-
Такі чисті і чесні, як повітря прозоре.
Пам’ятайте про тих, що за правду повстали,
Пам’ятайте про тих, що лягли на заставах.
Пам’ятайте про тих, що стрибали під танки...
Є в місцях невідомих невідомі останки.
Є в лісах, є у горах, і є під горою –
Менше в світі могил, ніж безсмертних героїв.
Пам’ятайте про них і у праці, і в пісні –
Хай відомими стануть всі герої безвісні.
Вчитель:Ви ще малі ,але  ви можете помолитися за наших солдатів усім серцем і вони відчують вашу підтримку,матимуть надію на швидке повернення додому.
Давайте прослухаємо «Молитву за Україну» у виконанні дитячого хору.
(«Молитва за Україну»)

Вчитель: Вправа  «Подай руку ,дитино!Україна в нас єдина»

Візьміть руки свої  маленькі дитячі,
Нехай ваше серце від щастя заплаче,
Зробим коло ,піднімемо руки,
Хай не буде в Україні бід,сліз і муки.
Кожен квітку приліпіть на карту,
Хай розквітне Україна- вона того варта.
Хай знає кожна дитина,
Що Україна-найкраща й єдина.

Учитель. Діти,  хочу закінчити   наш  урок  словами Дмитра  Луценка
…З роками  їх
Меншає  в строю,
Вкорочують  життя  їм  давні  рани…
На  вахті  миру  в рідному  краю
 Стоять  з  синами  поруч  ветерани. 
- Діти,  нехай  у  вашій памяті  назавжди залишиться  цей   урок  мужності.  Будьте  вдячними  за  нашу  вільну  Батьківщину, за  наше  мирне  дитинство, хай мирним буде наше життя і голуб миру сповістить про це у кожний куточок України.



                     СВЯТО  БУКВАРЯ


ХІД   СВЯТА

Ведуча      Добридень! Раді вас вітати на нашім урочистім святі! Ну що, усі  зібралися у залі? 
Ведучий    Та  ні,  когось  не  вистачає…
Ведуча      Кого? Самі ж бо відгадайте, а потім радо привітайте.
                            ФОНОГРАМА «ШКО-ЛЯ-РІ!»
(Звучить  пісня  «Школярі» на мотив «Бу-ра-ти-но!»)
Ведучі       До школи радо хто спішить?
Старанно хто уроки вчить?
Хто хоче все на світі знать,
Уміє і читать-писать?
Усі їх завжди пізнають.
Скажіть-но, як цих діток звуть?

Батьки  ШКО-ЛЯ-РІ!(батькам показати склади)

Ведучі Хто радує і тат, і мам?
Хто кожну справу робить сам?
Хто дружно й весело співа,
Родину щастям зігріва?
Усі їх завжди пізнають.
Скажіть-но, як цих діток звуть?

Батьки:   ШКО-ЛЯ-РІ!

Ведучий    Що ж, вітайте! Ось він – наш зірковий перший клас!

 «Мінусовка» «Маленькая страна»
Заходять першокласники, посередині дівчинка, хлопці по краям.

 2- й учень
          Привітайте нас ─ веселий перший клас!
          Працьовитий, дружний, щасливий…
          І трішечки галасливий!
3- й учень
          Перший клас навчивсь читати,
          Перший клас навчивсь писати,
          Перший клас навчивсь  дружити,
          Щоб цікаво разом жити
4- й учень
         Одне одного ми любим,
         Станемо всі за одного.
         Вчитись в другім класі будемо…
Всі ми хочемо цього!

Учень                  Любі гості мами й тата,                                    
                             В нас – Букварикове свято.                                       
                             Добре, що прийшли до нас                              
                            Ви у гості, в перший клас.

Пісня „Гей, чули, чули, чули …”
                            (на мелодію пісні „Із сиром пироги”)
                           
                            Прийшли ми всі на свято,
                            На свято Букваря,
                            І вивчили всі букви,
                            Усі: від А до Я.
                                      Приспів
                                      Гей, чули, чули, чули,
                                      Гей, чули, чули, чули ви.
                                      З буквариком ми дружим,
                                      Він з нами назавжди.
                             У нас сьогодні свято,
                             Шануєм Букваря,
                             Відкрив він нам дорогу
                             До знань від А до Я.
                                      Приспів
                                      Гей, чули, чули, чули,
                                      Гей, чули, чули, чули ви.
                                      З буквариком ми дружим,
                                      Він з нами назавжди.

Під пісню «Незнайка на Луне» (В. Меладзе)  забігає Незнайко

Незнайко            Ой! Ой! Ой! Насилу врятувався!
          
Ведучий              Що це за несподіваний гість? Ви, діти, його впізнали? (Так)
                             А звідки ви його знаєте?

Діти                     Він до нас на математику приходив, задачі нам задавав.
                             Йому шматочок  Сонця на голову впав.
                             Він машину казкову сиропом заправляв.

Незнайко            Добрий ранок!

Ведучий              Який ранок? Адже це день.

Незнайко            А я не знаю чи ранок, чи день, чи вечір.
Ведучий              А чому це ти так репетував?

Незнайко            Та то я від злодія втікав.

Ведучий              Від злодія? Від якого?

Незнайко            Від звичайного, який хотів у мене украсти мою шапку.

Ведучий              Твою шапку? А навіщо вона йому?

Незнайко            Як це навіщо? Ви хіба не знаєте? Чим більша шапка, тим розумніша голова!

Ведучий Ой, Незнайко! Не сміши нас! В тебе розумна голова! Ти ж нічогісінько не знаєш. Тому тебе і прозвали Незнайком. Краще сідай, дивись і вчись на нашому святі Букваря.

Незнайко  На чому? На чому? На святі букваря? А де ж ваш буквар про якого                                                                 ти говориш?

Ведучий    Ми Букварика чекаєм
(розгублено) А його усе немає…
Де ж так довго забарився?..
Може, в лісі заблудився?

                            О, чуєте, хтось пісеньку співає.

Буквар     (  Заходить буквар і співає  на мотив «Голубой вагон»)
                 1 куплет
Милі, любі друзі, я вітаю вас,
Радий бачити усіх вас знов.
Чув, що ви мене хотіли бачити,
Ось тому на свято я й прийшов.
               Приспів:
Літери, літери, вчили їх, діти, ви.
Вчили  читати всі  і склади, й слова.
Книги читаєте, вже багато знаєте,
І у вас у кожного – мудра голова.
                       2 куплет   
Тридцять три чудові гарні літери
У мені, Букварику живуть.
Разом приголосні звуки й голосні
У танок зі мною хай підуть!
                   
                        
Звертається до Незнайка                                     
Добре літери вивчай,
Потім — у склади складай.
Як складеш їх у слова —
Розпочнуться вмить дива.
Все зумієш прочитати:
Що читають мама й тато,
Назви вулиць та казки,
Вірші та товсті книжки
Про русалку чарівну,
Про Ягу стару й страшну,
І про лицарів чудових,
І про гномиків казкових..
Тож ні маму, ані тата,
Ні сестричку, ані брата
Не проси та не чекай,
Просто сядь та почитай!
 
Ведучий              Ну, що зрозумів Незнайко навіщо треба вчити букви?

Незнайко           Зрозумів. Букви треба знати, щоб багато хороших книжок       читати. А можна я у вас на святі посиджу? Може ще чомусь навчусь?

Ведучий              Сідай, будь ласка. Нам приємно, що ти бажаєш вчитися.

Буквар                Гей ви букви, жвавим кроком,  
                            Вчили вас 105 уроків,   
                            Через те вас добре знають,
                            З вами вже слова читають,  

Учень    Любий наш Букварику!
               Наш найперший друже!
                Ми тебе порадувать
               Хочем дуже-дуже!
                            
Учень                Бо ти сьогодні – іменинник!
                          І вік твій зовсім не малий…
                         Справляв свої ти іменини
                         Чотириста сімдесят сім разів!

Учень      Що ж ми для тебе готували?
                  Вже час дізнатися настав…
                В чарівнім місті побувати,
                 Куди ти шлях нам показав…


Мама тягне сина за руку, саджає за парту, дає «Азбуку», «кошеня» лежить на дивані

Мама                  Букви вчи, не йди нікуди,
                           А то гірше тобі буде.
                           Ось тобі секундомір –
                           Потім себе перевір.      
 А прийде додому тато,
Йому будеш звітувати!
Я ж біжу до перукарні
І даю тобі пораду:
Краще справою займися,
Щоб успішно в школі вчиться!

Хлопчик відкриває «Азбуку»

Хлопчик Дивна якась буква, схожа на дах, та ще й поясок посередині  причепила.
                             Як же звать цю букву?  

Лунає музика, вибігає Червона Шапочка з корзинкою
Пісня «Якщо довго, довго …»

„ А”(дівчинка      Якщо довго, довго, довго,
в костюмі            Якщо довго по доріжці,
Червоної Ша-      Якщо довго по стежині бігать, тупать і стрибать,
почки)                  То напевно, то напевно, то звичайно, то звичайно,
                             То можливо, то можливо, можна в школу нам прийти.
                                      А – а – вчаться там діти великі й малі,
                                      А – а – знань їм багато дають вчителі.
                                      А – а – там навчаються читати,
                                      А – а – і писати, й рахувати,
                                      А – а – там цікаво всім завжди.

                            Ось тобі буква Аа: і велика, і мала (простягає букви),
                           
Хлопчик   Спасибі тобі   Червона Шапочко!(йде і чіпляє на дошці - алфавіті букву «А»)

З’являється  «Двійка»

„Двійка»   Я чула, що Червона Шапочка до школи готується. Так ось – я буду її найкращою подругою.

                            „2” співає пісню на мелодію „Кузнечик»
                            
                             Я дуже гарна дівка,
                             Зовусь я просто  Двійка.
                             У ледарів завжди я
                             В щоденнику живу.
                                               І вдень, і вночі (2р.)
                                               У ледарів завжди я.
                                               І вдень, і вночі (2р.)
                                               В щоденнику живу.
                             Люблю я погуляти,
                              погратись і поспати,
                             А от уроки вчити
                             я зовсім не люблю.
                                               Ні вдень, ні вночі (2р.)
                                               Я зовсім не люблю.
                                               Ні вдень, ні вночі (2р.)
                                               Я зовсім не люблю.

Виходить, потягуючись «Лінь»

 Лінь                     Мене звуть просто – тітка Лінь.
                             Я з Двійкою дружу.
                             Я – Лінь хороша, бо дітей жалію,
                             За ними я ходжу, як їхня тінь,(імітує рухи, йде за Червоною Шапочкою)
                             Для них готую спокій і безділля.
                             Дитиночку приспати – так люблю!
                             Хай будуть ручки в неї білі, наче з вати!
                             З дітьми я разом їм, охоче сплю,
                             Не требам діткам лишньої мороки,
                             Ідіть, як котики сліпенькі, навмання.
                             І не ходіть ви в школу більш ніколи.
Алфавіт:Геть звідси лінь і двійки,
                Ідіть в широкий світ.
                Наш 1 клас-розумники й умійки,
                Вони вже знають увесь алфавіт.
                Тому, першокласники,часу не гаймо
                 Весь алфавіт швиденько прочитаймо.

Віршик абетки
(під час називання літер учні      показують великі букви)
Учень 1:«А», «Бе», «Ве» -
Коник у траві живе.

Учень 2:  «Ге», «Де», «Е» -
Мама донечку веде.
«Є», «Же», «Зе» -
По стежині жук повзе.

Учень 3:  «И», «І», «Ї»,»ІЙ» -
Гріється на сонці змій.
«Ка», «ЕЛ», «ЕМ»-
Лисенятко під кущем.

Учень 4:  «ЕН», «О», « ПЕ» -
Песик носиком сопе

Учень 5:   «ЕР», «ЕС», «ТЕ» -
В полі житечко росте.
«У», « ЕФ», «ХА» -
Я сміюся ха-ха-ха!

Учень 6:  «ЦЕ», « ЧА», « ША» -
Кіт в дорогу вируша.
«ЩА», «Ю», « Я» -
Гарна пісенька моя.

Учень 7:  « Знак м’який» -
Помічник він мовчазний.
Не мовчи, а абетку вчи.

Мальвіна.
Який чудовий день! Який чарівний день!
А скільки вже гостей на нашім святі.
Діти вже є. А от де Буратіно? Він не дуже хотів учитися, все до театру йому кортіло. Ох, цей Буратіно, я давно його не бачила, як там він? Десь же він мусить бути... Свята він не пропустить — це вже точно. Треба погукати...
-Буратіно! Буратіно! Справи як твої?

Виходить Буратіно.
Буратіно.
Відмінно! Подивись, який я став!
Весь Букварик прочитав!
Букви вивчив, як і діти...

Мальвіна.
Справді, можна порадіти.
Та й невже читати вмієш,
Добре і розумне сієш?
Став ти мудрим накінець.
От тепер ти — молодець!

Буратіно.
Я тепер пишу, читаю,
Навіть успіх певний маю.
Й зошити мої в порядку,
Вранці я роблю зарядку.
І в театр ходжу тепер,
В понеділок і в четвер.
Там також я добре вчуся,
Я за розум вже беруся!

Мальвіна.
От і добре! Молодець!
Зрозумів ти накінець,
Що потрібно дітям вчиться,
Це в житті всім знадобиться!

Буратіно.
А ви,малята,вмієте читати,рахувати  і співати?

Мальвіна.
Ну що ж, перевірити це доведеться,
Герой-першокласник, напевно, знайдеться,
Який не боїться читати й складати...
Виходьте! Я буду вас перевіряти!

Виходять першокласники-букви і за завданням Мальвіни складають слова з тих букв, які на них.

Мальвіна.
А перше слово буде — школа,
Виходьте, діти-букви, з кола!
(Діти складають слово «Школа».)
А друге слово — Україна,
Його складете неодмінно.
(Діти складають слово «Україна».)

Буратіно.
Ну, що? Нема де правди діти,
Тепер вже грамотні в нас діти!
Ми можем більше ще, повір.
Ось речення: «Ми всі за мир!»
(Діти швиденько шикуються і складають речення.)
Мальвіна:
Дуже хочемо ми знати
Чи вмієте ви рахувати?

Завдання з математики
Сім цукерок Толя мав
Дві цукерки мамі дав,
Дві – малій сестричці Олі.
А зосталось скільки в Толі?

На траві коло хати
Метушились каченята.
5 білесеньких, як сніг,
Троє чорних. Скільки всіх?

Іде з базару цап Мартин,
Купив він 10 капустин,
А кізка Манька 7 несе.
Капусту люблять над усе!
Обчисліть, скільки капустин?
Буратіно
Ой, мені аж соромно. Мальвіно, зараз же підемо, і ти мене будеш вчити читати,писати і рахувати.
Вчитель
Мальвіно! Буратіно! Залишайтесь з нами і послухайте  чого навчились наші учні.

Вчитель
Хто це знову до нас?  ( Під музику, танцюючи заходить циганка.)
Циганка
Ой, ви хто такі?
Учень
Ми першокласники.
Циганка
Давайте я вам погадаю,які оцінки будуть у ваших щоденниках.
Вчитель
Не треба нам гадати, ми й так знаємо що оцінки у нас будуть лише гарні.
Циганка
Ну тоді пограйте зі мною у карти. Якщо не пограєте, я наворожу і свято ваше зупиниться.
Вчитель
Це, звичайно, гра не для дітей. Але заради свята давайте спробуємо.
Циганка
Хіба вони зможуть порахувати? Адже це – тільки першокласники! ( З рукава виймає колоду карт з прикладами)
5+3    10-8   18-8   10+3
Вчитель
Ну що свято продовжується?
Циганка
Е, ні, якщо правильну відповідь дасте станете моїми друзями і свято увас продовжиться.
Щоб усі вас поважали
Щоб любили і пишались
Не багато і не мало
Треба знати кілька правил
- як прокинувся – вставай,ліні волі не ( давай)
- Квіточки роса умила, а тебе умиє (мило)
- В школі, в класі не брудни, сміття бачиш (прибери)
- Будь охайним завжди сам, уникай дірок і ( плям )
-Скільки в небі світить ясних зірочок, стільки у щоденнику повинно буть (гарних оцінок)

- Ну що ж,молодці діти. Ви справжні учні, нехай свято у вас продовжується, а мені пора.

Буратіно:Я ребуси підготував
                І хочу,щоб перший клас розгадав.   
                Чи готові ви ,малята,
                Кожен ребус розгадати.                         
Слайд                                    Ребуси
                             * 7 я (сім’я); * Ю нота „ля” (Юля); * Є ноти намальовані (єноти);
* 100 лик (столик); * 100 рож (сторож); * 100 рона (сторона); * 100 ляр (столяр); * мі 100 (місто).
 Буратіно:Молодці!А чи вмієте ви жартувати?

Смішинки
                            Проспав
Школярика вчитель спитав
- Хто приклад тобі розв'язав?
Бабуся, матуся чи тато?
- Не можу я точно сказати, -
Бо вчора зарано ліг спати.

Учень                Відповідь
               Який, скажи, тобі з предметів, Лізо,
                Найбільше до вподоби?
                 - Телевізор.

Учень                Що важче?
               - Що важче, Галинко, кілограм вати, чи кілограм заліза?
              - Нерозумне запитання Грицю.
              - А то чому? Кілограм завжди є кілограм.
              - Ну, якщо ти така розумна, то давай я тобі на босу ногу кину кілограмову         гирю, а ти мені — кілограм вати.


Мальвіна.

Ви молодці, чудові діти,
За вас ми можемо радіти!
Ви знаєте вже стільки слів,
Скажіть, хто вас цьому навчив?

Діти.
Це наш Буквар, який щодня
Давав потрібні нам знання.

Буратіно.
Виходь, Букварику, до нас,
Подякувати тобі  час!
Тебе ж ми любим, поважаєм,
Всі разом пісню заспіваєм!

Біжить назустріч Букварику і виводить його на сцену. Діти виконують пісню про Буквар.

Пісня «Одна калина»
Сумно, сумно ─ так і знай,
Прощавай букварик,
Нас не забувай!
Зимно, зимно на душі ─
Перший клас іде, а другий вже в путі.
Приспів
І от ми знову зібрались,
Співаєм    разом, як колись
Ми дуже, дуже, дуже любим свій буквар,
Але прощатись час настав…
Букварик наш  ― початок знань,
Приймай багато наших побажань.

Буквар.

Я дітям всім допомагав,
Але старання вимагав.
Усі сьогодні букви знають,
Гарненько пишуть і читають.
Я задоволений всіма,
Лінивих серед вас — нема!
І навіть друг наш, Буратіно,
Всі букви вивчив на «Відмінно»!
Усі розумні, всі читають.
А скільки загадок вже знають!
Казок багато прочитали,
Й самі казки уже складали!
Навчилися всього багато
Я дякую вам всім за  свято.


Незнайко            Побував я на святі чудовому.
                             Діти, ви всі молодці.
                             І тепер знаю,
                             що в алфавіті букв 33.
                             У вас міцна сім’я.
                             І ви складаєте слова від А до Я.
                             Учні, для прощання з букварем „Шикуйсь!”

Виходять ті, хто говорить слова Буквареві

Учень                  Добрий Букварику! Перша книжко!
                             Навіть поплакати хочеться трішки.

Учень                  Жаль розлучатись, хоч треба,
                             Ми не забудем ніколи про тебе.

Учень                  Спасибі тобі за добру науку
                             За паличку першу і першу букву.

Учень                  За перше слово, за першу казку,
                             За першої вчительки щиру ласку.

Учень                  Ми пам’ятатимем довгі роки
                             Мудрі й повчальні твої уроки.

Буквар                Всі літери прочитані.
                             Усіх їх – 33.
                             Тепер всіх вас учитимуть
                             Підручники нові.        
                             Мені ж час повертатися
                             В майбутній перший клас.
                            Нові гарні підручники
                            Уже спішать до вас.
( Входять підручники)

Читанка              Я – читанка нечитана,
                             Навчатиму ваш клас.
                             Я з вами говоритиму
                             Про наш прекрасний час.

Рідна мова          Я не з лісу, і не з поля.
                             Нелегка у мене доля.
                             Через радість та біду
                             Я з віків до вас іду.
                             Я дитину колисала,
                             Батьківщину захищала,
                             І від роду і до роду
                             Зберігала свою вроду.
                             Всі народи мову мають,
                             Всі пісень своїх співають,
                             Бо хто має мову рідну,
                             Той багатий, а не бідний.

Математика       1, 2, 3, 4, 5 –
                             Вміють діти рахувать,
                             Але хто мене не знає,
                             Хай даремно не гуляє.
                             Хай в науці кожен привчиться
                             Покуштувати і хрону, й перчиці
                             Завжди треба намагаться,
                             Знать уроки на „12”.

Природа             А де лягає сонце спати,
                             І звідки вітер, звідки тінь,
                             І сніг чому такий лапатий,
                             І заєць чом такий вухатий,
                             Чого бджолі дрімати лінь,
                             Чи справді гірша стала глина,
                             Від чого запашна малина,
                             Куди повзе рогатий жук –
                             Про все вам, діти, розкажу.

Читанка              А зараз, школярі, настає урочиста мить – ви даєте клятву:
                       Буду я в школі вчитись читати,
гарно писати і рахувати.
Буду в альбомі своїм малювати
Твори писати, вірші вивчати.

Учні                    Клянусь! Клянусь!

Читанка            Обіцяю не лінитись,
добросовісно трудитись.
Вчителів всіх поважати
І оцінки гарні мати.

Учні                    Клянусь! Клянусь!

Читанка             Книги й зошити любити
Берегти, а не губити.
Акуратним завжди бути,
Щоб нічого не забути.

Учні                    Клянусь! Клянусь!

Читанка             Буду вчитись я сумлінно
І поводитись відмінно,
Щоб батьки могли радіти,
Що такі в них гарні діти!

Учні                    Клянусь! Клянусь!

Незнайко            Я зрозумів, що треба слухати, запам’ятовувати  і знати, тому повертаюсь в мою Сонячну країну, щоб навчати інших. Знання – це скарб, а вміння вчитись – ключ до нього.

Виходить Буквар і Незнайко.


Ведуча:Від першого вересня і до сьогоднішнього дня з вами були і ваші найдорожчі люди - мама, тато, бабусі , дідусі. Вони будуть разом з вами ще багато шкільних років і все життя. Побажаємо їм щастя і наснаги.
(Діти називають.)
 Матусю рідненька, найкраща, єдина,
Щоб ти не хилилась ніколи в журбі,
І сонце, і зорі, і даль журавлину,
Твій любий синочок дарує тобі!
2 учень

І вам, улюблені батьки,
Спасибі хочемо сказати,
За ночі, що недосипали,
Коли задачі ви рішали!

  3 учень
За вірність прикладів і вправ,
І за малюнки з малювання -
Тут кожна бабуся участь брала,
Тепер прийміть від нас вітання!

  4 учень

Попереду багато років,
Отож, навчайтеся батьки
І кожен день робіть уроки -
Ми вдячні будем залюбки.

  5 учень

Один одного ми любим,
Встанем всі за одного
Вчитись в другім класі будем -
Всі ми хочемо цього!

6 учень

Ну, а вчителька, як буде?
Що, покине усіх нас?
Ні, вона разом із нами
Переходить в другий клас!

  7 учень
Рік цей непомітно для всіх пролетів,
І всі підросли ми, дорослими стали.
А попереду багато ще справ -
Відкриття і нові п'єдестали !

Пісня “Букварик”

 В портфелику букварик

 До школи я ношу,
 І більше маму й тата
 читати не прошу.

І слухає бабуся,
Всміхається дідусь,
Букварик їм читаю,
Бо добре я учусь.

А пройде любе літечко –
Ми трішки підростем,
І вже читати читанку
У класі всі почнем.
Вчитель:Ось і закінчився перший клас,
                Найвеселіший буде він у вас.
                 Я вас люблю,поважаю і ціную
                Дипломи першокласника дарую.
                Всім за свято я дякую щиро,
                Бажаю натхнення,здоров'я і миру.



        МІЙ ТАЛАНТ - НАЙКРАЩИЙ

Мета:розкрити поняття «талант»,допомогти дітям показати свої таланти,оцінити таланти інших учнів,розвивати бажання творити,творчо розкриватися і рости,виховувати естетичний смак і почуття прекрасного.
Вчитель: Дорогі діти, батьки, вчителі, гості, тут на землі під голубими небесами, серед духмяного дива запашних трав, щебету птахів, серед моря радощів і печалі, горить маленькою свічкою кожна душа і кожна має даний від Бога свій талант
-         Який світить сонцем невгасимим
-         Який дзвенить піснею, над горем
-         Який потоком чистим дзюркотить
-         Який цвіте ромашкою у полі
-         Який синіє арнікою в горах
-         Який зоріє ранньою  зорею
-         Який словами душі вміє лікувати
-         Який собою Бога може відкривати.
    Давайте діти сьогодні подумаємо і запитаємо себе для чого ми посланні на землю? Який ми маємо талант? Що ж діти означає слово «Талант»?
    Учень: Талант – це вміння щось добре робити. Можна мати талант до малювання, до вишивання чи до написання віршів.
     Учень: Це слово можна вживати до людей, які мають якісь особливі здібності.  Хтось гарно співає, а хтось грає на музичному інструменті і тих людей називають талановитими.
    Учень: Це слово означає мати якийсь дар, мати покликання до чогось
Учень  Талант- це вміння створити собі щасливу долю.
    Вчитель: Але, щоб ви знали діти, що це слово у давнину мало  інше значення, яке було поширене у євреїв – це грошова одиниця, а саме вага срібла вартістю 1000 доларів. А щоб краще зрозуміти обидва значення ми подивимось і послухаємо притчу про таланти і дізнаємося як правильно розпоряджатися тим багатством, яке дає нам Бог.

Притча про таланти
Учень1:Один заможній чоловік покликав своїх слуг і сказав їм: «Я вирушаю в далеку дорогу,  а ви подбайте про моє майно». Одному зі слуг хазяїн дав п’ять талантів. Талантом у ті часи називалася міра ваги срібла(біля 34 кілограмів!). Цілий лантух! Як ви розумієте, талант був великим багатством. Другому слузі хазяїн дав два таланти. Третій отримав всього один талант. Кожен отримав від хазяїна відповідно своїм спроможностям.
Учень2: Слуга, який отримав п’ять талантів, використав кошти і набув на них ще п’ять. Той хто отримав від хазяїна два таланти, теж набув вдвічі більше. А третій слуга викопав у землі яму і надійно  сховав там гроші свого пана
Учень3: Після тривалої подорожі повернувся хазяїн і зажадав обрахунку від своїх слуг. Той хто отримав від хазяїна п’ять талантів прийшов і сказав: «Пане мій! Ти довірив мені п’ять талантів. Ось ще п’ять талантів, які я набув». Хазяїн відповів: «Ти добрий і вірний слуга. Ти добре розпорядився тим, що я тобі довірив. Зараз я з радістю можу довірити тобі ще більше. Поділи зі мною мою радість!»
Учень4: Другий слуга поставив перед хазяїном чотири мішки: «Хазяїн! Ось усе, що я набув. Ти довірив мені два таланти. Я використав твої гроші і отримав ще два. Візьми їх». «Молодець» - сказав хазяїн. «Ти був вірний мені  у цій невеличкій справі, і я з радістю можу довірити тобі більш важливі справи. Поділи зі мною мою радість»
Учень5: Потім прийшов той, кому пан поручив один талант: « Пане мій! Я знав, що ти людина сувора. Я побоявся загубити те, що ти дав мені і сховав мішок у землю. Ось він. Візьми його». Ти ба, який ледачий слуга! Чи я для того дав тобі гроші, щоб ти закопував їх? Ти повинен був використати мої гроші і повернути їх мені з прибутком. Візьміть у нього талант і віддайте тому, у кого їх десять!» - закричав розлючений хазяїн  Причту можна поставити по ролях
Вчитель: Отже, кожному з нас Бог дав таланти і Він хоче, щоб ми їх розвивали . Правильно використовуй те, що дав тобі Бог, працюй, і ти отримаєш ще більше. А ледачий втратить і те що мав.
Вчитель: В усіх нас є «Таланти», всі ми талановиті. Наші дари, вплив, гроші, розум, інтелект, почуття, становище у суспільстві, навіть можливість вільно читати Біблію та відвідувати богослужіння – це все ті таланти, якими Бог наділив нас. Ми від Бога отримали дуже багато, що можна  назвати талантами.
 Вчитель: А які прислів’я про таланти ви сьогодні підготували до нашої виховної години?
Учні:
1.Закопати талант у землю.
2.Якщо доля дає тобі лимон зроби лимонад.
3.Не талант знати, а талант утримати.
4.З однієї квітки змія робить отруту а бджола мед.
5.Який талант у матусі – такий у дитини.
6.Таланту треба сприяти, нездари самі проб’ються.
7.Таланту за гроші не купиш.
8.Талант помножений на працю тоді буде результат, ті хто не помножать талант загублять усе.
(Діти пояснюють як розуміють прислів’я)
Вчитель:Наша країна теж отримала талант від Бога.Чи не тому ми такі талановиті?Послухайте легенду.


«Легенда про пісню»
На сцену виходять троє дівчаток, звучить музика. Виходять двоє ведучих і починають розповідати «Легенду про пісню»
Перша ведуча:Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи обрали елегантність і красу, угорці – любов’ю до господарювання, німці – дисципліну і порядок, поляки – здатність до торгівлі, італійці – хист до музики…
Друга ведуча: Обдарувавши всіх, Господь підвівся зі свого трону і раптом побачив у куточку дівчинку. Вона була боса, одягнена у вишиванку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові багрянів вінок з червоної калини.
Перша ведуча: «Хто ти? Чому ти плачеш?» - запитав Господь. «Я Україна, а плачу – бо стогне моя земля від пролитої крові і пожеж. Сини мої на чужині, на чужій роботі, вороги знущаються з вдів та сиріт, у своїй хаті немає правди й воді». «Чому ж ти не підійшла до мене раніше? Я  всі таланти роздав. Як же зарадити твоєму горю?».
Друга ведуча: Дівчинка хотіла вже йти, та Бог, піднявши правицю, зупинив її – «Є у мене неоціненний дар, який уславить тебе на цілий світ. Це – пісня».
Перша ведуча: Узяла дівчинка - Україна дарунок і міцно притиснула його до серця. Вклонилась низенько Всевишньому та з ясним обличчям і вірою понесла пісню у народ.
Вчитель: І справді такого співучого народу, як український, важко знайти пісня супроводжує українців, і в радості, і в горі. І у нашому класі дівчата і хлопці гарно співають.
                
(З’являються Кікімори)

1.Ти чула, як тут хтось виводив пісню!
2.Та чула! Чи й не гарно! Ми з вами  краще можемо
3.Звичайно, можемо! Ми б давно знаменитими стали, тільки нам одного не вистачає….
1.Чого? Таланту?
2.Та ні! Отого …
1.     Чого? Голосу?
1.Та ні! Слово таке дике…Забула! Про…про…
2.Про що ти говориш?
1.     Про…про…про…
1.Продукти? Проекти? Промокашки? Провидіння?!!!
2.Та ні! Про…про…продюсер! О!!!
1.     Ну, ти даєш! Такі звірі у нашому лісі не водяться!
1.Які звірі? Продюсер допомагає артистам розкручуватись….
2.Та я тебе зараз і без продюсера так розкручу!!! (починає вертіти)
1.     Ой-ой-ой! Зупиніть мене! Хіба ж так артистів розкручують?!
1.А як?! Я по-другому не вмію!
2.Так ти ж і не продюсер!
1.     А як продюсер розкручує - в другий бік? (Знову хапає за одяг)
1.Та вгомонись уже! Не руками розкручує, а допомагає стати зіркою!
2.О, так це я вмію! (ставить «зіркою» - розкривши руки і ноги в різні боки)
3. Та   ти вже зовсім «одичала» в лісі! Стати зіркою шоу-бізнесу!  
    Відомою по всьому світі!
1. Чи тобі мало, що тебе знають по всьому лісі?! Давай краще
     заспіваємо, а там дивись і про…, як його там, ага… -  продюсер 
      знайдеться.

(Співають частівки)
                            Нам співать завжди охота ,
                            Ми без пісні не живем,
                            Зіркова у нас робота
                            В шоубізнес ми ідем.

                            Ми подружки – хохотушки,
                            Нас кікіморами звуть ,
                            Як співаємо частушки,
                            Всі від сміху просто мруть .

                            Наша пісня , як лунає,
                            Замовкають і вовки
                             Ми з подружками  співаєм
                             І танцюєм залюбки.

                           Кожен звір у лісі знає,
                        Про співочих
                           Першість наш дует тримає
                           Слава шириться навкруг.

Учень: Україно, ти моя талановита
              Зачаровуєш мене, тебе кохаю
              Не опишеш, не розкажеш, не згадаєш
              Всю красу й чарівність мого краю.
Вчитель.Ну а зараз ми пропонуємо всім дітям продемонструвати свої таланти
Кікімори:Ми будемо вам допомагати,а журі буде оцінювати по завершенню конкурсу чий талант найкращий.
1.Демонстрація талантів учнями 1-4 класу.
2.Проведення творчих конкурсів.:
v Конкурс пантоміми(показати лампочку,вмикач,велосипед,качку,коня,дідуся, Незнайка,горобчика і т.д)
v Конкурс танцю « Веселих каченят» в образі:ведмедя,зайця,качки.
v Конкурс пісні «У лісі,лісі темному» голосами курки,корови,свинки,собаки,котика.,півника
Вчитель:Надамо слово нашому журі.
(Виступ журі)                              
Нагородження переможців.
 Вчитель:  Ви діти напевно розумієте, як важливо працювати над собою, щоб не згубити те чого вже досягли.
Вчитель: Тож не занедбуйте свої таланти. Пам’ятаймо,  про світло свічечки. Запалену свічку не ховають під ліжко, а навпаки ставлять на видному місці, щоб вона освічувала всіх. Тому наші таланти не потрібно приховувати, а дарувати їх плоди – пісні, вірші, картини. І наші учні, кожен готував свою свічечку у пісні, вірші у акторському мистецтві.Ми їм дуже вдячні.Ви всі творчі,талановиті.
Ми вам бажаєм творчість не губити,
А від душі сміятись і творити.
Хай Ваш талант ніколи не згасає,
А стає більшим і мов сонце сяє.



Немає коментарів:

Дописати коментар