Методична робота




ПЛАН
роботи міжокружного епізодичного семінару-практикуму  в рамках  «Школи для вчителів 3 класу» на 2016-2017 н.р.



                 
                   

Керівник C. Музика, вчитель початкових класів
Суховільського НВК



Володимирець - 2016

 
Патріот - це той, котрий береже цілісність свого народу, виховує родину
в порядності і національному дусі, береже в родючому і красивому стані землю,
яку йому дали Господь і батько. Це істинний патріот, живий стовп нації, а не той хто лише плеще язиком про любов до Батьківщини
Мирослав Дочинець                                       


Тема: Формування активної громадянської позиції, патріотизму учнів початкової школи
Мета: вибір шляхів формування ключових компетентностей в учнів початкових класів та національної свідомості , громадянської компетентності учасників навчально-виховного процесу.
Форма проведення:  презентація, обмін досвідом
Дата  проведення: 11.2016 р.
Місце  проведення: Сопачівський НВК “ЗОШ I-III ступенів-ДНЗ”
Беруть участь округи:Городецький, Б.Вільський, Рафалівський, Собіщицький
Дата  проведення: 11.2016 р.
Місце  проведення: Половлівський НВК «ЗОШ I-II ступенів-ДНЗ”
Беруть участь округи: Володимирецький, Каноницький, Хиноцький, Біленський
Обладнання: дітям про Україну: цікаво, доступно, популярно
(огляд сучасних книг українських письменників для дітей)……
                                                           Хід роботи
І. Теоретично.
1.      Цілі та цінності сучасної освіти. (презентація)
Л. Котович, методист РМК
2.      Національно-патріотичне виховання як  складова змісту навчальних предметів початкової школи (презентація
С. Музика, учитель початкових класів
Суховільського НВК, керівник
ІІ. Практично.

1. Вікові та психологічні особливості учнів початкових класів у процесі виховання патріотизму. Виховна сила гри.
Практичні психологи Сопачівського
та Половлівського НВК
2. Діяльнісний підхід у вихованні патріотизму шляхом використання інноваційних форм та методів роботи. (Складання асоціативного куща)
С. Музика, учитель початкових класів
Суховільського НВК, керівник
Учителі початкових класів
3. Відвідування та аналіз уроків та позакласних заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання у навчально-виховному процесі.
Н. Лапська, О. Сніжко– Сопачівський НВК
О. Басюк– Половлівський НВК
Мета: простежити використання вчителем матеріалів національно-патріотичного спрямування на уроках у початкових класах.

4. Створення патріотичного середовища виховання молодших школярів засобами дидактичних ігор патріотичного спрямування на уроках у початковій школі.
Робота в групах: підбір матеріалів національно-патріотичного спрямування.
С. Музика, учитель початкових класів
Суховільського НВК, керівник
Учителі початкових класів

3. Вільний мікрофон. Підбиття підсумків.

Методичні рекомендації

Національно-патріотичне виховання учнів початкових класів здійснюється у процесі навчально-пізнавальної діяльності як провідної шляхом внесення ціннісних складових у зміст навчальних предметів, відведення належного місця "спільно-взаємодіючій діяльності" як на уроках, так і в позаурочний час; гуманізації взаємин у системах "учитель-учень", "учень-учень"; використання вчителем демократичного стилю спілкування з учнями; створення умов для творчої самореалізації кожної особистості.
Патріотичне виховання молодших школярів на уроках української мови здійснюється через реалізацію соціокультурної змістової лінії. Зокрема, під час вивчення розділу «Мова і мовлення» необхідно звертати увагу учнів на багатство і милозвучність української мови, захоплювати дітей її красою, пробуджувати любов до рідного слова, прагнення вивчати українську мову. У 3-4 класах слід пояснювати значення української мови для становлення незалежної самостійної держави України, роль української мови як державної.
Формуючи культуру спілкування, доцільно збагачувати мовлення молодших школярів українськими формами звертання та формулами мовленнєвого етикету, пробуджувати інтерес до походження цих формул, показувати їх зв’язок із національними традиціями і звичаями українців.
У процесі опрацювання правила вживання великої літери у власних назвах варто зосередити увагу учнів на застосуванні цього правила під час запису назви нашої Батьківщини, її столиці, рідного міста чи села, річок, морів, гір та інших географічних назв України. При цьому цінним для патріотичного виховання буде опрацювання текстів про походження цих назв, про красу і неповторність визначних місць України, про історичне минуле нашої країни та її відомих людей (письменників, художників, історичних постатей, спортсменів, акторів, артистів тощо).
Чільне місце на уроках української мови повинно займати використання малих фольклорних форм – загадок, лічилок, мирилок, приказок і прислів’їв, народних прикмет, уривків з казок, дитячих пісень, колискових, щедрівок, колядок, веснянок, закличок тощо. Реалізуючи їх виховний потенціал, варто пояснювати дітям, що багатство і розмаїття народної творчості свідчить про мудрість і талановитість українського народу, а знання і трепетне ставлення до них стане запорукою збереження цього багатства для майбутніх поколінь.
Текстоцентричний принцип навчання української мови створює можливості для використання різноманітних текстів виховного і повчального змісту. Через тексти (аналіз їх змісту) доцільно виховувати в молодших школярів любов до рідного краю і своєї Батьківщини, повагу до національних традицій і символів українського народу, повагу до людей інших національностей, їхніх звичаїв і традицій, почуття гордості за відомих людей України, турботливе ставлення до цінностей і надбань нашої країни.
З огляду на зазначене, невід’ємними складниками уроків української мови та літературного читання мають бути виховні бесіди, пізнавальна інформація про Україну, її людей і події, пов’язані з ними, складання усних і письмових текстів на патріотичні теми, підготовка і презентація посильних проектів патріотичного змісту (наприклад, написання творів про земляків, які прославили рідний край, листів підтримки своїм ровесникам, що перебувають в зоні АТО, вітальних листівок захисникам Вітчизни) тощо.
Тому, головною метою національно-патріотичного виховання у початкових класах є вироблення у молодших школярів умінь і навичок вільного користування з комунікативною метою усно й письмово українською мовою.
Велику виховну роль відіграє український фольклор, зокрема дитячий, а також твори художньої літератури для дітей молодшого шкільного віку.
Доцільним є проведення тематичних уроків з української мови: «Свято рідної мови», «Шевченківське слово» та ін.
На уроках математики національно-патріотичне виховання відбувається опосередковано, через умову математичної задачі.
Навчальний предмет «Я у світі» спрямовано на соціалізацію особистості молодшого школяра, його патріотичне і громадянське виховання.
Найважливішим виховним спрямуванням змісту названого предмета є формування в учнів найбільш значущих для українського народу цінностей: патріотизм, соціальна справедливість, первинність духовного щодо матеріального, гуманізм, працелюбство, взаємоповага; виховання в дитини свого власного «Я», віри у свої сили, талант, здібності; виховання творчої, соціально активної особистості, здатної бережливо ставитися до природи, світу, речей, самої себе, інших людей, розуміти значення життя як найвищої цінності. Україна, її державотворчі цінності, вироблення громадянських почуттів, поведінкових еталонів – ці елементи змісту є першорядними, що задають мету реалізації програми.
Видатні постаті, успішні люди, патріотично спрямовані, що уміють переборювати життєві труднощі і йдуть до власної мети, стають зразком для вироблення в учнів власних життєвих стратегій.
Зміст програми предмета відображає такі види знань, результатом опрацювання яких є набуття громадянських цінностей:
-          про навколишній світ у взаємозв’язку компонентів «Я – людина», «Людина серед людей», «Людина в суспільстві», «Людина і світ»;
-          про способи пізнавальної та практичної діяльності, встановлення необхідності знати державну мову, шанувати символи держави; засвоєння моделей поведінки, які відповідають законодавству України, враховують інтереси і потреби громадян, передбачають повагу і взаєморозуміння між людьми;
-          оцінні знання про норми ставлення до явищ життя (учень розпізнає вчинки за критерієм патріотичних вимірів; аргументує переваги громадянських вчинків, наприклад, участь у волонтерських заходах тощо).
На уроках «Природознавства» виховні цілі пов’язані з ознайомленням з традиціями шанобливого ставлення українського народу до природи, любов до рідного краю, Батьківщини.
На уроках «Трудового навчання» діти знайомляться з традиційними народними ремеслами  України, вчаться виготовляти сюжетні витинанки різних регіонів України, оздоблювати вироби технікою вишивки.
На уроках «Музичного мистецтва» учні мають можливість відчути красу українського народного музичного мистецтва, осягнути інтонаційні особливості музики українського народу, відчути національну своєрідність, спільне і відмінне в музиці різних народів.
Головним завданням курсу «Образотворче мистецтво» є формування у молодших школярів культури почуттів, основ національної та громадянської свідомості.
Пропонуємо проводити конкурси дитячої зображувальної творчості «Слава українським військовим», «У світі немає кращої країни, ніж Україна» та ін.
Для ефективного формування національного виховання учнів початкових класів є: сприйняття учнями знань про українську культуру; застосування вчителем на уроках народознавства та у позаурочний час емоційно-естетичного фону; створення ситуацій емоційного переживання учнями педагогічних установок на оволодіння національними цінностями, усвідомлення знань про національну українську культуру, орієнтація дитини на позитивні результати діяльності щодо засвоєння певних національних цінностей у родині та в школі.
Пропонується практикувати проведення виховних годин у формі: зустрічей з волонтерами, учасниками бойових дій, майстер-класів за участю дітей та батьків з виготовлення сувенірів для бійців Української армії. Доцільно впровадити виховні проекти: «Рідний край, де ми, живемо, Україною зовемо», «Я і моя родина», «Моя маленька батьківщина». Проводити тематичні виховні години, бесіди за темами: «Славетні українці», « Козацькому роду немає переводу» і ін. Проводити конкурси малюнків, оберегів, організувати написання листів та малюнків воїнам АТО.
Акцент у виховній роботі перенести на засвоєння учнями народних традицій, сутності українських обрядів, народних свят, легенд, переказів, звичаїв та ін.
Оскільки у молодшому віці у дітей домінує образне мислення, то найбільш характерними є такі форми діяльності:ситуаційно-рольова гра, сюжетно-рольова гра, гра-драматизація, інсценування, гра-бесіда, гра-мандрівка, екскурсія, ігрова вправа, колективне творче панно, бесіда, тематичний зошит, ранок, свято, усний журнал, групова справа, оформлення альбому, уявна подорож, конкурси, ігри, школа ввічливості, демонстрація, розповідь, моделювання, вікторина, екскурсія, виставка малюнків, операція-рейд, виставка-ярмарок, перекличка повідомлень, добродійна акція, хвилини з мистецтвом, година спостереження, година милування, спортивні змагання, козацькі забави, театральна вистава, ляльковий театр, ведення літопису класного колективу, веселі старти, естафети, догляд за рослинами і тваринами.
Як бачимо, початкова школа має значні резерви для розвитку патріотизму молодших школярів.  Моральні цінності, що закладені у дитинстві,  залишаються на все життя, тому завдання вчителів початкової школи – сформувати патріота своєї батьківщини усіма можливими засобами.







  Учасник обласної творчої групи «Альтернативні методи оцінювання навчальних досягнень молодших школярів»

Батьківські збори
«Оцінка потрібна чи ні?»
Мета:
ü розкрити поняття про важливість нового підходу до оцінювання результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів ,що послугує гуманізації освіти, орієнтації процесу навчання на розвиток особистості учня, реалізації особистісно орієнтованого навчання, підвищенню якості й об'єктивності оцінювання;
ü  формувати в педагогів навички ефективної взаємодії з батьками.
Обладнання:презентація,фломастери,ілюстративний матеріал,аркуші білого паперу.

Форма проведення:  тренінг.
Тренер: вчитель початкових класів
Учасники: батьки.
Хід батьківських зборів
1.      Відкриття  батьківських зборів (2 хв.)
Вчитель:
Добрий день я щиро кажу вам
Дорогим моїм  батькам.
Рада я усіх вас тут вітати.
Дуже хочу  з вами  працювати.
Тож усі часу не гаймо,
Збори  батьківські   розпочинаймо.
-          Сьогодні ми з вами зібрались на батьківські збори, що будуть проводиться у формі тренінгу. Тренінг – це дуже цікавий процес, який ми проведемо   в неформальних і довірливих умовах. Одночасно з отриманням нової інформації ми обговоримо  незрозумілі моменти, задамо один одному питання, тобто збагатимо  власний досвід.
       -Сьогодні ми поговоримо про те чого щодня чекають з радістю чи тривогою батьки і учні.Звісно  це оцінки ваших діток.

     
       Завдання моє,як вчителя, полягає в тому, щоб допомогти дитині набути в школі відповідні знання та вміння; набутті знання та вміння учня мають бути у відповідний спосіб оцінені. Оцінити — означає встановити рівень чи якість чогось.
          Виставляючи оцінку, я  повинна  її обґрунтувати, керуючись логікою та існуючими критеріями.
Необхідно щоразу пояснювати учням яка, чому і за що ставиться оцінка.
    У нашій країні введена з вересня 2000 року 12 - бальна шкала, побудована за принципом урахування особистих досягнень учнів в опануванні ними змісту загальної середньої освіти.
       Наше сприйняття і реакції багато в чому індивідуальні. І все ж будь-яку дитину - від двієчника до відмінника - шкільні оцінки тримають якщо не в страху, то в постійній напрузі. І створюємо цю напругу більшою частиною ми, батьки і вчителі.
      Ми ставили одні  і ті  ж питання учням  різного віку, вчителям і батькам:
Ø  Чи вважаєте ви за необхідне змінити існуючу в школі систему оцінювання?
Ø  Що важливіше:оцінка чи дитячі досягнення з певного предмету?
           Найбільш готовими до змін виявилися наші педагоги . Менше за все тих, хто хотів би змін, - серед відповідаючих тат і мам.
          Більш того, в перспективі ми маємо прийти до розуміння того, що оцінювати потрібно дітей не оцінкою(балом),а  маємо  перейти на  систему вербального оцінювання.
Новий час вимагає нових підходів в оцінюванні учнів, саме про це ми сьогодні і поговоримо.
                                                 
Вчитель:
Щоби плідно працювати,а ще не соромитись,
Маємо ми з вами ще раз познайомитись.

2.Вправа «Знайомство»                                                                                                 

Кожен з вас має назвати своє імя, і продовжити таке речення «Я люблю свою дитину….»

Пам’ятайте правило:«Не критикувати!»

3.Вправа «Потепління

-          Поверніться один до одного обличчям. Щоб у класі владарювали позитивні емоції, а ви набралися здоровя,подаруйте один одному теплий і добрий погляд. Хай у ньому світиться щирість і людяність.
- Бажаю вам на зборах відчути радість і задоволення від роботи, творчої активності. Нехай ці збори залишать у вас чудовий настрій,впевненість у своєму рішенні.

 

 

4. Визначення очікувань учасників. Вправа «Портфель реалізованих сподівань».

-Напишіть на розданих вам заготовках очікування від сьогоднішніх  батьківських зборів ,озвучте  написане і прикріпіть біля портфеля реалізованих сподівань.

5. Визначення групових правил роботи. Вправа «Правила»

Правила для роботи  потрібні нам
Я пропоную написані вам.
Ми можем ці за основу прийняти
Або своє можете щось додати.

ПРАВИЛА

1.Право піднятої руки.
2.Кожна думка вірна або вірно сприймається.
3.Кожен один одному вчитель,партнер,чарівник.
4.Полюби ближнього як себе.
5.Сприймати усе з вдячністю.
6.Відпускайте емоції від серця.
7.Будьте,як діти.

-На мою думку ,ми обрали чудові правила,і я впевнена,будемо їх використовувати  протягом  всієї нашої роботи.
-В ході наших  зборів  будуть завдання різного характеру,тому пропоную регламент:
Теоретичні відповіді-до 5 хвилин.
Практичні завдання до 10 хв.
-Тож почнемо роботу.
-Ми проведемо наші  збори  керуючись словами відомих педагогів:
v  Як хочете поліпшити школу, навчіть учителів оцінювати учнів.
          Як хочете використати повний потенціал учнів, навчіть їх, як оцінювати себе.
                                                     Р. Стіґґенз
                                                       
v  В.О. Сухомлинський «Оцінка стає в руках учителя інструментом виховання, якщо вона пробуджує дитяче бажання вчитися і допомагає цьому бажанню, а не карає за небажання. Ще гірше, коли незадовільна оцінка ставиться дитині за невміння вчитися: звикаючи до думки, що вчитель вважає її ні до чого не здатною, дитина обманює, лицемірить. Невміння, якщо вчитель не поставився до нього як до маленького лиха, породжує велике лихо — лінощі, недбайливість".
                                                 
v "З перших днів шкільного життя, — пише Сухомлинський, — на тернистому шляху навчання перед дитиною з'являється ідол — оцінка. До одного він добрий, милостивий, до іншого — жорстокий, безжалісний, невмолимий. Чому це так, чому цей ідол за одного заступається, захищає, а другого тиранить — дітям не зрозуміло. Адже не може семирічна дитина зрозуміти залежність оцінки від своєї праці, від особистих зусиль — цього їй ще не збагнути. Вона намагається задовольнити або — в гіршому випадку — обдурити ідола і поступово звикає вчитися не для особистої радості, а для оцінки. Я далекий від того, щоб взагалі вилучати оцінку з шкільного життя. Ні, без оцінки не обійтись. Але вона повинна прийти тоді, коли дитина вже розумітиме залежність якості своєї розумової праці від особистих зусиль, затрачених на навчання.

v Шалва Олександрович Амонашвілі оцінок  не ставив, навчаючи дітей оцінювати знання своїх товаришів. На стадії “безеталонної” навчально-пізнавальної діяльності учнів педагог використовує стимулюючі коригування: “Я радий твоїм успіхам!”, “Спробуй зробити ось так!”, “Мені подобається твоя робота!”, “Дивись, як я буду це робити! А тепер повтори!”, “Спробуй ще раз!”      


     Перед тим, як ми « впритул » перейдемо до проблеми впровадження альтернативного оцінювання  на уроці в початкових класах пропоную провести гру «Кошик  проблем».  Прошу дати відповідь на таке питання: « Що є для вас перешкодою для впровадження альтернативного оцінювання  на уроці?
Записати прошу відповідь на папірцях і покласти в кошик.
-А зараз ми обговоримо кожну проблему.
(обговорення проблеми)
Основними завданнями наших зборів є:
ü розкрити поняття про важливість нового підходу до оцінювання результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів ,що послугує гуманізації освіти, орієнтації процесу навчання на розвиток особистості учня, реалізації особистісно орієнтованого навчання, підвищенню якості й об'єктивності оцінювання;
ü   формувати в педагогів навички ефективної взаємодії з батьками.
ü  Формувати  в батьків  уміння працювати в команді;
ü  Розвивати  навички  активного слухання, ефективного спілкування;
ü  Навчитися  різноманітним прийомам вербального спілкування;
ü  Навчатися  спілкуватися толерантно;
ü  Розвивати  навички відповідальної поведінки.

6.Об’єднання у групи за малюнками.

     Оцінка  важлива для батьків, вчителів  і учнів. Тому ми просимо вас акторами побувати і до тьрох по-порядку порахувати.Батьки з №1 ідуть до столу з надписом- «Діти» ,№2-«Батьки»,№3-«Вчителі».





Робота в группах
1.Вправа «Асоціативний кущ»
Складіть «Асоціативний кущ» до слова «Оцінка », але  добирайте слова відповідно до вашої групи.
2.Вправа «Біле і чорне»
Кожна группа розділяє листок навпіл і пише позитивне і негативне від використання  оцінки(балу)  на уроці в початкових класах.
3.Вправа «Критик».
-Перед тим ,як провести батьківські збори ми ставили запитання батькам з інших класів,учням і вчителям з приводу оцінювання і  я хочу почути вашу  думку про  їх відповіді,але з позиції ваших груп.   
4.Релаксаційна пауза «Мотивація на успіх».
-Від дітей ми постійно чекаємо успіхів у школі і оцінках.Як підтримати їх на шляху до успіху?Як їм допомогти?
5.Вправа «Допоможи порадою»                                                      
-З позиції вашої групи оцініть життєву ситуацію і дайте пораду.
*      Учень живе у неблагополучній сім’ї. Він підробітками  заробляє собі на їжу і йому рідко вдається поїсти нормально,виспатися і тихо вивчити уроки.Частенько через це він отримує «2».За це батько-пияк виганяє його на двір і б’є.Що робити?
*      Оленка намагається постійно гарно вивчити уроки,але математика їй дається дуже важко і останньою краплею стали слова вчительки на уроці математики: «Не старайся зробити задачу,всеодно не зробиш?Кращої оцінки тобі не мати.».Дівчинка у розпачі.
*      Відмінник Олег був помічником і радістю для вчителя і батків,але  його стороняться і ображають одноклассники,адже вчитель ставить його в приклад вьому класу. Як бути хлопчикові у цій ситувції?
6.Знайомство з елементами формуючого оцінювання та творчим підходом до оцінювання  педагогів,а також з випробуваними власними творчими підходами до оцінювання.(презентації).
-Які емоції,питання викликав у вас даний етап роботи.
7.Вправа «Емоція з дитинства»
Я називаю ситуацію знайому з дитинства,а ви реагуєте лише емоцією.
§  Двійка з контрольної.
§  12 за вірш.
§  Вчитель по телефону розповідає про 1 за диктант.
§  Ви отримали найкращу оцінку на уроці читання.
§  Вас словесно похвалили за хорошу роботу на уроці.
§  Ви списали контрольну. Отримали 10,але задач робити не вмієте.
-Що  важливіше отримати знання чи гарну оцінку?
13. Вправа «Портфель,дошка, корзина».
Повернімося до наших очікувань. Я пропоную щоденники  із записами ваших очікувань  прикріпити на портфель реалізованих сподівань, якщо ви взяли на ціх батьківських зборах  для себе щось нове, на дошці залишити – якщо вам потрібно щось обміркувати, і викинути в корзину, якщо вважаєте, що нічого корисного ви не отримали.
15. Підсумки зборів.
Метод «Прес»
Підсумовуючи роботу на сьогоднішніх зборах, закінчіть думку:
Сьогодні мене вразило…
Сьогодні мені згадалося…
Мені було цікаво …
Мене порадувало ...
Спілкування було …
Я вибрала для себе творче( або бальне) оцінювання,тому що…

Вчитель:
    Аналіз оцінних систем в Україні і за кордоном засвідчує те, що попри різноманітність оцінних шкал та видів контролю, шкільна освіти всіх країн ставить собі за мету мати об’єктивну, інформативну та ефективну систему визначення рівня оволодіння учнями знаннями, уміннями та навичками.
   Я хочу щоб ви запам’ятали,що жодна дитина не має плакати через оцінку,переживати,боятися . Ми маємо знайти такі форми,методи і види оцінювання,які допоможуть дитині розкритися,які  допоможуть дитині не боятися робити помилок,а навчать їх уникати. Є альтернатива,то чому ж не  спробувати!Чому не відкрити їм радість пізнання і задоволення від власного успіху?
16. Вправа на завершення «Емоційний ланцюжок»
«Я бажаю вам…»
Тренер:
Збори наші закінчились
Ми чудово потрудились.
Всім бажаю я радісно і щиро
Здоровя міцного і крапельку миру.
Пам’ятайте-найдорожце-це діти!
Важливо їх любити і правильно достойно оцінити.
                                                       


Використання ІКТ та мережі Інтернет на уроці в початкових класах



Мета тренінгу:
·        розширити знання педагогів  про роль ІКТ та мережі  Інтернет на уроці в початкових класах і на основі цієї інформації формувати в педагогів навички ефективної взаємодії з учнями;
·        підтримати педагогічні пошуки, творчу ініціативу вчителів.
·        Ознайомити з програмою-конструктором тестів easyQuizzy; формувати навички складання комп’ютерних тестів з навчальних предметів.


Форма проведення:  тренінг.

Тренер: вчитель початкових класів

Учасники: вчителі.

Матеріали для семінару: картки «Правила роботи в групі», папір, ножиці, роздаткові картки з інформаційним матеріалом, кольорові фішки, аркуші формату А-4, фломастери,голуби,корзинки,ноутбуки.

Структура семінарського заняття
Зміст діяльності
Час
Ресурсне
забезпечення
1
Відкриття заняття: привітання учасників, презентація теми, мети. Ознайомлення із регламентом роботи
2 хв.
Плакат з назвою, гаслом тренінгу
2.
Вправа «Знайомство»
5хв.
Аркуші паперу,фломастери.
3.
Вправа на активізацію «Потепління» (5 хв.)
3 хв.

4.
Визначення очікувань учасників. Вправа «Гніздо надії»
5 хв.
Заготовки яєчок, стікери
5.
Визначення групових правил роботи. Вправа «Правила»
5 хв.
Картки «Правила групової роботи», аркуші паперу
6.

Обєднання у групи за малюнками.


5 хв.
малюнки
7.
Вправа «Асоціативний кущ»

8 хв.
папір, фломастери
8.
Вправа «Біле,чорне»
3 хв.
папір, фломастери
9.
Релаксаційна пауза «Робочий день вчителя очима дитини».

5 хв.
Відео
10
Вправа «Сучасний вчитель»

3 хв.
папір, фломастери
11
Комп ютерне тестування на уроках інформатики у початкових класах.
5 хв
Ноутбуки
12
Вправа «Небо, гніздо, корзина»
3хв
Корзинка,малюнок неба,голуби
13
 Вправа «Рука дружби»
3хв
Аркуші паперу,фломастери.
14
Підсумки заняття.
Метод «Прес»
5 хв
Ноутбук
15
 Вправа на завершення «Емоційний ланцюжок»
3 хв.
Свічка


Хід семінару-тренінгу
1.     Відкриття семінарського заняття (2 хв.)
Тренер:
Добрий день ми щиро кажем вам
Дорогим нашим гостям.
Раді ми усіх вас тут вітати.
Дуже хочем плідно працювати.
Тож усі часу не гаймо
Тренінг наш розпочинаймо.
-         Сьогодні ми з вами зібрались на семінарі, що проводиться у формі тренінгу. Тренінг – це дуже цікавий процес. Він допомагає пізнавати себе й навколишній світ, змінювати своє «Я» через спілкування, перебуваючи в неформальних і довірливих умовах. Одночасно з отриманням нової інформації на тренінгу можна обговорити незрозумілі моменти, задавати питання, формувати навички поведінки, тобто накопичувати власний досвід, чим ми і будемо з вами сьогодні займатися.
       Новий час вимагає нових підходів. Тому ми й говоримо сьогодні про використання ІКТ  та джерела Інтернет на уроках в початкових класах.
Тренер:
Нам сьогодні працювати доведеться
Тому без знайомства тут не обійдеться.

2.Вправа «Знайомство»

Напишіть своє ім’я у стовпчик і навпроти кожної літери-слово,яке починається з неї і характеризує вас з кращого боку. По черзі зачитайте. Пам’ятайте правило:
«Не критикувати!»

3.Вправа «Потепління»

Покладемо руку на плече сусіду,передамо своє тепло і гарний настрій сусіду. Візьмемось за руки і скажемо: «Ми тут,ми разом ,ми щасливі!»

«Дерево з чоловічками»

Щоб зрозуміти,що в кожного в душі,в думках і на серці на малюночку дерева
виберіть собі три чоловічки ті,на місці яких ви відчуваєте себе і послухайте значення обраних чоловічків.(«Дерево з чоловічками»)

4. Визначення очікувань учасників. Вправа «Небо реалізованих сподівань»

Запишіть свої очікування від сьогоднішнього тренінгу на яєчках і покладіть їх у «Гніздо надії»

5. Визначення групових правил роботи. Вправа «Правила»

Ми не зможем працювати
Якщо не будем правил мати.
А тому часу не гаймо
Правила свої складаймо.

ПРАВИЛА

1.Право піднятої руки.
2.Кожна думка вірна або вірно сприймається.
3.Кожен один одному вчитель,партнер,чарівник.
4.Полюби ближнього як себе.
5.Сприймати усе з вдячністю.
6.Відпускайте емоції від серця.
7.Будьте,як діти.

-На мою думку ,ми обрали чудові правила,і я впевнена,будемо їх використовувати  протягом  всієї нашої роботи.
-В ході нашого тренінгу будуть завдання різного характеру,тому пропоную регламент:
Теоретичні відповіді-до 5 хвилин.
Практичні завдання до 10 хв.
-Тож почнемо роботу.
   - Ми проведемо наш тренінг керуючись словами відомих педагогів:
1. Вчитель повинен свідомо йти в ногу з сучасністю,пройматися і надихатися силами,що пробудились в ній»
                                                                                             А.Дістервег   
2.«Найдосвідченіший педагог ніколи не повинен  спинятися на досягнутому, бо якщо немає руху вперед, то неминуче починається відставання».
В.О.Сухомлинський
3. Слова К. Ушинського «Учитель як фахівець живе доти, поки вчиться».

                    
   Іноді нове й незрозуміле лякає і відштовхує, його хочеться обійти стороною. Перед тим, як ми « впритул » перейдемо до проблеми впровадження ІКТ та мережі інтернет на уроці в початкових класах пропоную провести гру «Конверт проблем».  Прошу дати відповідь на таке питання: Що є для вчителя перешкодою в використанні ІКТ та мережі Інтернет на уроці?Записати прошу відповідь на папірцях і покласти в конверт.
-А зараз ми обговоримо кожну проблему.
(обговорення проблеми)
Основними завданнями нашого тренінгу є:
·        Поглиблення уявлень учасників тренінгу про впровадження ІКТ та мережі Інтернет на уроці в початкових класах;
·        Вдосконалення навичок роботи з ІКТ та мережею Інтернет на уроці в початкових класах;
·        Формування в учителів уміння працювати в команді;
·        Розвиток навичок активного слухання, ефективного спілкування;
·        Навчання різноманітним прийомам вербального спілкування;
·        Навчання спілкуватися толерантно;
·        Розвиток навичок відповідальної поведінки. 

6.Обєднання у групи за малюнками.

Один у полі не воїн
Мусим про це пам’ятати,
А тому за малюнками
Просим свою групу відшукати.



Робота в группах
1.Вправа «Асоціативний кущ»
Складіть «Асоціативний кущ» до слова «Комп’ютер », але  добирайте слова відповідно до вашої групи.



2.Вправа «Біле і чорне»
Кожна группа розділяє листок навпіл і пише позитивнее і негативне від використання ІКТ та мережі Інтернет на уроці в початкових класах.
-Я пропоную вам трішки відпочити і подивитися цікаве відео про робочий день вчителя очима дитини.



4.Казка «Маленький комп’ютер»

Жив на світі комп’ютер  маленький,
Був він завжди трішки сумненький.
                                                                                                            
3.Релаксаційна пауза «Робочий день вчителя очима дитини».
Ніби й друзів  було  багато
І чекав їх гостинно і радо.
Та гнітили його ті слова,
Що не творить він зовсім дива,
Що від нього очки болять
І від нього дітки не сплять.
-Кажуть тата і мами,що я заважаю,
І що совісті зовсім таки не маю.
Що усі дітлахи до мене спішать,
Щоби щось відшукати і трохи пограть.
Та я зовсім не винний,ви ж самі хотіли,
Щоби тихо було і дітки не шуміли.
Ви ж хотіли дивитись футбол і кіно,
І що роблять дітки було всеодно.
Сварять мене усі вчителі на весь бік.
Що я з дітьми  далеко  кудись утік,
Бо не треба їм яблука,й кілька монет,
Лиш би трішки пограти і зайти в інтернет.
То,можливо, не я винуватий,
Треба лиш про те пам’ятати,
Що як дітки заняття не мають,
То вони в інтернет поспішають.
Поспішають до мене грати,
Бо нема поряд мами і тата.
Ще спішать реферати шукати,
Щоб оцінки гарненькі мати.
Я те знаю,що діти-це цвіт
І зі мною відкритий їм світ.
Я-хороший,та тільки батьки й вчителі пам’ятайте-
Більше часу діткам приділяйте.
Хай вони реальних друзів мають,
І до мене інколи у гості забігають.

5.Вправа «Сучасний вчитель»
Використання ІКТ  вимагає високої професійності і постійного самовдосконалення,тому опишіть з позиції ваших груп  яким  ви бачите сучасного вчителя».







6.Комп ютерне тестування на уроках інформатики у початкових класах.
Оксана Іванівна підготувала  комп’ютерне тестування на уроки  інформатики у початкових класах . Ми пропонуємо вам пройти ці тести в групах і оцінити її роботу.

13. Вправа «Небо, гніздо, корзина»
Повернімося до наших очікувань. Я пропоную яєчка  із записами ваших очікувань обміняти  на голуба і прикріпити на небо реалізованих сподівань, якщо ви взяли на цьому семінарі для себе щось нове, у гнізді залишити – якщо вам потрібно щось обміркувати, і викинути в корзину, якщо вважаєте, що нічого корисного ви не отримали.
Ви піднялись у вись,
Полетіли у небо,
Значить очікування збулись,
Що ж для щастя усім нам треба.
14. Вправа «Рука дружби»
Обведіть на своєму аркуші праву руку, підпишіть своє прізвище і передайте по колу своєму сусідові, де кожен напише свої побажання. Вправа продовжується до тих пір поки «своя» рука не повернеться до свого власника.
                   
15. Підсумки заняття.
Метод «Прес»
Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому семінарі, закінчіть думку:
Сьогодні мене вразило…
Сьогодні мені згадалося…
Мені запам’яталося …
Мене дратувало …
Мені було цікаво …
Мене порадувало ...
Спілкування було …
Тренер:
        Cуспільство, яке дбає про своє майбутнє, має усвідомити колосальні можливості ІКТ і навчитися грамотно застосовувати їх. Насамперед в освіті. Основним завданням впровадження ІКТ у навчально-виховний процес є підвищення зацікавленості учнів навчанням, зростання результативності і якості навчальних досягнень учнів, розвиток їх пізнавальних інтересів, підготовка покоління, спроможного активно включатися в якісно новий етап розвитку сучасного суспільства, пов’язаний з інформатизацією. Наше ж завдання – бути вчителями, яких чекають...

16. Вправа на завершення «Емоційний ланцюжок» 
«Я бажаю вам бути впевненим у собі,тому що….»
Тренер:
Важко з вами розлучатися,
Я розумію,що треба,
Бажаю вам труднощів не боятися,



А ще мирного чистого неба.
Здоров'я міцного  мої вам хороші,
А ще щоб платили за труд добрі гроші.
Щоб працю учительську люд поважав
І щоб кожен з вас гордо сказав
«НЕДАРЕМНО Я ВЧИТЕЛЕМ СТАВ»







КОМП’ЮТЕРНИЙ УРОК
1. Основними частинами комп’ютерного уроку є:
Ø вступ;
Ø організаційна частина;
Ø актуалізація зон актуального та найближчого розвитку (засвоєння опорних ЗУН);
Ø закріплення матеріалу, повторення та застосування;
Ø контроль засвоєння;
Ø корекція;
Ø узагальнення;
Ø домашнє завдання.
2.     Вид комп’ютерного уроку залежить від загальної дидактичної структури уроку, варіанта використання ІКТ, обсягу делегованих комп’ютеру функцій учителя, виду використовуваних комп’ютерних засобів (текстові, відео, аудіо).
3.     Для плану конкретного комп’ютерного уроку вчитель:
Ø складає тимчасову структуру уроку;
Ø із резервів комп’ютерного забезпечення відбирає найбільш ефективні засоби, розглядає доцільність їх застосування;
Ø відібрані матеріали слід оцінити і в часі, адже їхня тривалість не повинна перевищувати санітарних вимог і норм;
Ø запланувати резерв часу;
Ø зі знайдених матеріалів (файлів) скласти презентаційну програму;
Ø при плануванні досягнення визначених цілей передбачити їх поетапну діагностику.
























 

















































 


































imagesCAUHNXXD.jpg






















































Немає коментарів:

Дописати коментар