пʼятниця, 18 листопада 2016 р.

Учасник обласної творчої групи «Альтернативні методи оцінювання навчальних досягнень молодших школярів»


Батьківські збори
«Оцінка потрібна чи ні?»

Мета:

. розкрити поняття про важливість нового підходу до оцінювання результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів ,що послугує гуманізації освіти, орієнтації процесу навчання на розвиток особистості учня, реалізації особистісно орієнтованого навчання, підвищенню якості й об'єктивності оцінювання;.  формувати в педагогів навички ефективної взаємодії з батьками.Обладнання:презентація,фломастери,ілюстративний матеріал,аркуші білого паперу.
Форма проведення:  тренінг.
Тренер: вчитель початкових класів
Учасники: батьки.
Хід батьківських зборів
1.      Відкриття  батьківських зборів (2 хв.)
Вчитель:Добрий день я щиро кажу вамДорогим моїм  батькам.Рада я усіх вас тут вітати.Дуже хочу  з вами  працювати.Тож усі часу не гаймо,Збори  батьківські   розпочинаймо.-          Сьогодні ми з вами зібрались на батьківські збори, що будуть проводиться у формі тренінгу. Тренінг – це дуже цікавий процес, який ми проведемо   в неформальних і довірливих умовах. Одночасно з отриманням нової інформації ми обговоримо  незрозумілі моменти, задамо один одному питання, тобто збагатимо  власний досвід.
       -Сьогодні ми поговоримо про те чого щодня чекають з радістю чи тривогою батьки і учні.Звісно  це оцінки ваших діток.
            Завдання моє,як вчителя, полягає в тому, щоб допомогти дитині набути в школі відповідні знання та вміння; набутті знання та вміння учня мають бути у відповідний спосіб оцінені. Оцінити — означає встановити рівень чи якість чогось.
          Виставляючи оцінку, я  повинна  її обґрунтувати, керуючись логікою та існуючими критеріями. Необхідно щоразу пояснювати учням яка, чому і за що ставиться оцінка.     У нашій країні введена з вересня 2000 року 12 - бальна шкала, побудована за принципом урахування особистих досягнень учнів в опануванні ними змісту загальної середньої освіти.
       Наше сприйняття і реакції багато в чому індивідуальні. І все ж будь-яку дитину - від двієчника до відмінника - шкільні оцінки тримають якщо не в страху, то в постійній напрузі. І створюємо цю напругу більшою частиною ми, батьки і вчителі.
      Ми ставили одні  і ті  ж питання учням  різного віку, вчителям і батькам:Ø  Чи вважаєте ви за необхідне змінити існуючу в школі систему оцінювання?
Ø  Що важливіше:оцінка чи дитячі досягнення з певного предмету?           Найбільш готовими до змін виявилися наші педагоги . Менше за все тих, хто хотів би змін, - серед відповідаючих тат і мам.          Більш того, в перспективі ми маємо прийти до розуміння того, що оцінювати потрібно дітей не оцінкою(балом),а  маємо  перейти на  систему вербального оцінювання.
Новий час вимагає нових підходів в оцінюванні учнів, саме про це ми сьогодні і поговоримо.                                                 Вчитель:Щоби плідно працювати,а ще не соромитись,Маємо ми з вами ще раз познайомитись.Кожен з вас має назвати своє імя, і продовжити таке речення «Я люблю свою дитину….»Пам’ятайте правило:«Не критикувати!»-          Поверніться один до одного обличчям. Щоб у класі владарювали позитивні емоції, а ви набралися здоровя,подаруйте один одному теплий і добрий погляд. Хай у ньому світиться щирість і людяність.- Бажаю вам на зборах відчути радість і задоволення від роботи, творчої активності. Нехай ці збори залишать у вас чудовий настрій,впевненість у своєму рішенні.
  4. Визначення очікувань учасників. Вправа «Портфель реалізованих сподівань».-Напишіть на розданих вам заготовках очікування від сьогоднішніх  батьківських зборів ,озвучте  написане і прикріпіть біля портфеля реалізованих сподівань.5. Визначення групових правил роботи. Вправа «Правила»Правила для роботи  потрібні намЯ пропоную написані вам.Ми можем ці за основу прийнятиАбо своє можете щось додати.ПРАВИЛА1.Право піднятої руки.2.Кожна думка вірна або вірно сприймається.3.Кожен один одному вчитель,партнер,чарівник.4.Полюби ближнього як себе.5.Сприймати усе з вдячністю.6.Відпускайте емоції від серця.7.Будьте,як діти.-На мою думку ,ми обрали чудові правила,і я впевнена,будемо їх використовувати  протягом  всієї нашої роботи.-В ході наших  зборів  будуть завдання різного характеру,тому пропоную регламент:Теоретичні відповіді-до 5 хвилин.Практичні завдання до 10 хв.-Тож почнемо роботу.-Ми проведемо наші  збори  керуючись словами відомих педагогів:v  Як хочете поліпшити школу, навчіть учителів оцінювати учнів.
          Як хочете використати повний потенціал учнів, навчіть їх, як оцінювати себе.                                                     Р. Стіґґенз
                                                       v  В.О. Сухомлинський «Оцінка стає в руках учителя інструментом виховання, якщо вона пробуджує дитяче бажання вчитися і допомагає цьому бажанню, а не карає за небажання. Ще гірше, коли незадовільна оцінка ставиться дитині за невміння вчитися: звикаючи до думки, що вчитель вважає її ні до чого не здатною, дитина обманює, лицемірить. Невміння, якщо вчитель не поставився до нього як до маленького лиха, породжує велике лихо — лінощі, недбайливість".                                                 v "З перших днів шкільного життя, — пише Сухомлинський, — на тернистому шляху навчання перед дитиною з'являється ідол — оцінка. До одного він добрий, милостивий, до іншого — жорстокий, безжалісний, невмолимий. Чому це так, чому цей ідол за одного заступається, захищає, а другого тиранить — дітям не зрозуміло. Адже не може семирічна дитина зрозуміти залежність оцінки від своєї праці, від особистих зусиль — цього їй ще не збагнути. Вона намагається задовольнити або — в гіршому випадку — обдурити ідола і поступово звикає вчитися не для особистої радості, а для оцінки. Я далекий від того, щоб взагалі вилучати оцінку з шкільного життя. Ні, без оцінки не обійтись. Але вона повинна прийти тоді, коли дитина вже розумітиме залежність якості своєї розумової праці від особистих зусиль, затрачених на навчання.
     Перед тим, як ми « впритул » перейдемо до проблеми впровадження альтернативного оцінювання  на уроці в початкових класах пропоную провести гру «Кошик  проблем».  Прошу дати відповідь на таке питання: « Що є для вас перешкодою для впровадження альтернативного оцінювання  на уроці?Записати прошу відповідь на папірцях і покласти в кошик.-А зараз ми обговоримо кожну проблему.(обговорення проблеми)Основними завданнями наших зборів є:ü розкрити поняття про важливість нового підходу до оцінювання результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів ,що послугує гуманізації освіти, орієнтації процесу навчання на розвиток особистості учня, реалізації особистісно орієнтованого навчання, підвищенню якості й об'єктивності оцінювання;
ü   формувати в педагогів навички ефективної взаємодії з батьками.ü  Формувати  в батьків  уміння працювати в команді;
ü  Розвивати  навички  активного слухання, ефективного спілкування;
ü  Навчитися  різноманітним прийомам вербального спілкування;
ü  Навчатися  спілкуватися толерантно;
ü  Розвивати  навички відповідальної поведінки.
6.Об’єднання у групи за малюнками.     Оцінка  важлива для батьків, вчителів  і учнів. Тому ми просимо вас акторами побувати і до тьрох по-порядку порахувати.Батьки з №1 ідуть до столу з надписом- «Діти» ,№2-«Батьки»,№3-«Вчителі».

Робота в группах1.Вправа «Асоціативний кущ»
Складіть «Асоціативний кущ» до слова «Оцінка », але  добирайте слова відповідно до вашої групи.2.Вправа «Біле і чорне»Кожна группа розділяє листок навпіл і пише позитивне і негативне від використання  оцінки(балу)  на уроці в початкових класах.3.Вправа «Критик».
-Перед тим ,як провести батьківські збори ми ставили запитання батькам з інших класів,учням і вчителям з приводу оцінювання і  я хочу почути вашу  думку про  їх відповіді,але з позиції ваших груп.
4.Релаксаційна пауза «Мотивація на успіх».-Від дітей ми постійно чекаємо успіхів у школі і оцінках.Як підтримати їх на шляху до успіху?Як їм допомогти?5.Вправа «Допоможи порадою»                                                   
-З позиції вашої групи оцініть життєву ситуацію і дайте пораду.*      Учень живе у неблагополучній сім’ї. Він підробітками  заробляє собі на їжу і йому рідко вдається поїсти нормально,виспатися і тихо вивчити уроки.Частенько через це він отримує «2».За це батько-пияк виганяє його на двір і б’є.Що робити?*      Оленка намагається постійно гарно вивчити уроки,але математика їй дається дуже важко і останньою краплею стали слова вчительки на уроці математики: «Не старайся зробити задачу,всеодно не зробиш?Кращої оцінки тобі не мати.».Дівчинка у розпачі.
*      Відмінник Олег був помічником і радістю для вчителя і батків,але  його стороняться і ображають одноклассники,адже вчитель ставить його в приклад вьому класу. Як бути хлопчикові у цій ситувції?
6.Знайомство з елементами формуючого оцінювання та творчим підходом до оцінювання  педагогів,а також з випробуваними власними творчими підходами до оцінювання.(презентації).-Які емоції,питання викликав у вас даний етап роботи.7.Вправа «Емоція з дитинства»Я називаю ситуацію знайому з дитинства,а ви реагуєте лише емоцією.§  Двійка з контрольної.
§  12 за вірш.
§  Вчитель по телефону розповідає про 1 за диктант.
§  Ви отримали найкращу оцінку на уроці читання.
§  Вас словесно похвалили за хорошу роботу на уроці.
§  Ви списали контрольну. Отримали 10,але задач робити не вмієте.
-Що  важливіше отримати знання чи гарну оцінку?13. Вправа «Портфель,дошка, корзина».Повернімося до наших очікувань. Я пропоную щоденники  із записами ваших очікувань  прикріпити на портфель реалізованих сподівань, якщо ви взяли на ціх батьківських зборах  для себе щось нове, на дошці залишити – якщо вам потрібно щось обміркувати, і викинути в корзину, якщо вважаєте, що нічого корисного ви не отримали.15. Підсумки зборів.Метод «Прес»Підсумовуючи роботу на сьогоднішніх зборах, закінчіть думку:Сьогодні мене вразило…Сьогодні мені згадалося…Мені було цікаво …Мене порадувало ...Спілкування було …Я вибрала для себе творче( або бальне) оцінювання,тому що…Вчитель:    Аналіз оцінних систем в Україні і за кордоном засвідчує те, що попри різноманітність оцінних шкал та видів контролю, шкільна освіти всіх країн ставить собі за мету мати об’єктивну, інформативну та ефективну систему визначення рівня оволодіння учнями знаннями, уміннями та навичками.
   Я хочу щоб ви запам’ятали,що жодна дитина не має плакати через оцінку,переживати,боятися . Ми маємо знайти такі форми,методи і види оцінювання,які допоможуть дитині розкритися,які  допоможуть дитині не боятися робити помилок,а навчать їх уникати. Є альтернатива,то чому ж не  спробувати!Чому не відкрити їм радість пізнання і задоволення від власного успіху?16. Вправа на завершення «Емоційний ланцюжок»
«Я бажаю вам…»Тренер:Збори наші закінчилисьМи чудово потрудились.Всім бажаю я радісно і щироЗдоровя міцного і крапельку миру.Пам’ятайте-найдорожце-це діти!Важливо їх любити і правильно достойно оцінити.                                                        2.Вправа «Знайомство»                                                                                                  3.Вправа «Потеплінняv Шалва Олександрович Амонашвілі оцінок  не ставив, навчаючи дітей оцінювати знання своїх товаришів. На стадії “безеталонної” навчально-пізнавальної діяльності учнів педагог використовує стимулюючі коригування: “Я радий твоїм успіхам!”, “Спробуй зробити ось так!”, “Мені подобається твоя робота!”, “Дивись, як я буду це робити! А тепер повтори!”, “Спробуй ще раз!”      

Немає коментарів:

Дописати коментар