вівторок, 22 листопада 2016 р.

Розмова в колі "Чи потрібно працювати?" (у віршах)

 

 Маленька трудівниця

Кажуть мені тато й ненька:
-         Не працюй,бо ти маленька.                 
Як же можна день сидіти
І нічого не робити?
Я хатинку підмету,
Приведу все до ладу,
Посуд весь повимиваю,
Одяг гарно поскладаю.
                         
Нас всіх вчителька учила:
                          -Не сиди весь день без діла.
                          Той хто любить працювати,
                          Буде працю сам шукати.
Я ж люблю робить роботу,
Бо сидіти неохота.
Навіть втоми я не чую,
Наче бджілонька працюю.
                          Каже вчителька і ненька,
                            Що я бджілочка маленька.
                           Я ж працюю-не сиджу,
                           Бо із працею дружу.

 Ой мені таке наснилось


-         Ой мені таке наснилось,
Мало з ліжка я не впав.
Лінь до мене причепилась,
Я ж від неї утікав.
                       Хочу я із ліжка встати,
                       А лінь мені не дає.
                       -Та не треба поспішати,
                       Часу вдосталь в тебе є.
Хочу я на ліжко сісти,
А лінь каже: «Полежи!»
Чую,що вже хочу їсти,
Але лінь мене держить.
                       Що робити я не знаю
                       І вже мало не ридаю.
                       Каже лінь мені: «Послухай
                       Щось шепну тобі на вухо!
Ти ж казав,щоб зникла праця,
Краще вже із лінню жить,
То тепер тобі не вдасться
Мене хитру обдурить.
                       Ти не будеш працювати
                       І учитись вже не треба.
                       Можеш,навіть,не вмиватись,
                       Полюбуйся ти на себе!
Кілька днів уже минуло,
А я все лежав і спав.
Все  ,неначе,теж заснуло,
Ніхто мене не чіпав.
                       Але якось промінь сонця
                       Заглянув в моє віконце.
                       -Що за чудо тут лежить
                       І на ліжку тихо спить?
Чи це пташка,чи це звір?
Чи це чудо з диких гір?
Хто такий і сам не знаю.
Може , в когось запитаю?
                       Як почув я ці слова,
                       То аж сам злякався!
                               Підказала голова,
                               Щоб за розум брався.
Я швиденько встав,умився
І до дзеркала побрів.
Як на себе подивився,
Мало з страху не зомлів.
                               Тут з’явилась чарівниця.
                               Каже: «Хочеш ще ліниться?
                               Якщо ні-скоріш вдягнися,
                               Вимийся і причешися.
І біжи працюй,працюй,
Тільки хоч не ледарюй.»
Вирішив я вже відтоді-
Працюватиму та й годі.


Хочу схожим стать на тата 

Чи у будні ,чи у свято
Поспішаю я до тата.
Тато любить майструвати,
А я люблю підглядати.

                                              Ось в суботу для синички
                                              Ми робили годівничку.
                                              Ніжку стільчику прибили,
                                              Черевички ще підшили.
             Нам сидіти неохота,
             Бо кипить у нас робота.
             Поспішаю працювати,
             Хочу схожим стать на тата! 
Домашній твір


-Хочеш вір,а хоч не вір
Мав я написати твір.
«Що я мамі помагаю?»
Що писати ?Сам не знаю?
                                    Взяв я ручку, сів писати
                                    Входить мама до кімнати.
                                    -Чуєш,-каже мама сину,-
                                    -Треба йти до магазину.
На роботі я втомилась.
На автобус запізнилась.
Допоможеш ти мені?
Сходиш в магазин чи ні?
                                    -Ой нема коли гуляти,
                                    Треба твір мені писати.
                                    Мама сили віднайшла-
                                    В магазин сама пішла.
Повернулася додому
І відчула сильну втому.
Але треба ж поспішати
І вечерю готувати.
                                    Знову мама йде до сина.
                                    -Може є в тебе хвилина?
                                    Хочу я пекти пиріг.
                                    Може б ти мені поміг?
А синок відповідає:
-Мамо ,твір писати маю.
Повечеряли із татом,
Треба посуд ще прибрати.
                                    -Може ,синку,можеш ти
                                    Посуд мити помогти?
                                    -Ні,-кричить синок з кімнати.
                                    Твір ще маю дописати.
Син закінчив твір писати
І скоренько влігся спати.
Зайшла мама до кімнати
І почала твір читати.
                                    «-Я слухняний в мами син,
                                     Сам ходжу у магазин.
                                    Все,що треба,сам куплю,
                                    Бо матусеньку люблю.

Мама стомлюється дуже
І мені це небайдуже .
Я вечерю нам готую,
Пирогами їх частую.
                                       Мию посуд,витираю,
                                    Пилососю,підмітаю,
                                    Доглядаю ще й квітник -
                                    Я ж у мами-помічник.»
Мама твір цей прочитала
І від болю заридала.
-Син мені не допоміг
Як брехню  писати зміг?
                                    Соромно так стало сину.
                                    Він задумавсь на хвилину.
                                    -Мамо,ви мені пробачте.
                                    Я змінюся,ось побачите.
Вже синочка не впізнати,
Не натішиться їм мати.
Мамі став він –помічник,
А лінивець сам  десь зник.
                                    Милі хлопчики й дівчатка,
                                    Ви   слухняні дитинчатка?
                                    Любите допомагати?
                                    Буде що у твір писати.
-Ну,гаразд.Самі дивіться,
Якщо треба,то змініться.
Треба мамі помагати,
Тоді і буде радість в хаті.


Немає коментарів:

Дописати коментар